Sosyal medya yönetimi

Markalar ve işletmeler için sosyal medya yönetimi kitleye ulaşmak için günümüzün en etkili yollarından biridir. Ancak tüm şirketler bunun için çaba harcadığından bu eskisi kadar kolay değildir. Sosyal medya kullanıcıların algısı 1 saniyeye kadar düşmüşken dikkat çekebilmek biraz daha algı tekniklerine önem vermek, paylaşımlarda altın orandan, renklerin kullanımına, yazılacak kelime sayısından, cümleye girişiniz ve çıkışınızın bırakacağı etkiyi dizayn etmeye kadar artık çok daha derinlikli çalışmalar paylaşımlar üretmek gerekiyor.
İyi bir sosyal medya yönetiminde olmazsa olmaz bazı kurallar vardır.
Bunlardan en önemlisi takipçilerle kurulan iletişimdir. Bu iletişim uzun vadeli ve belli bir stratejiye uygun olarak planlanmalıdır.
Sosyal medya platformlarında kurumsal kimlik konusu ise şirketiniz açısından oldukça önemlidir. Şirketinizin yaptığı işe, hedeflerine göre en uygun sosyal medya mecralarının hepsinde olmak farklı kitle gruplarına hitap edebilmeniz açısından önemlidir. Sosyal medya üzerinden takipçileriniz ile kurduğunuz diyaloglara özen gösterilmeli, iletişim hatalarından uzak durulmalıdır. Yapılacak paylaşımların saatleri kullanıcıların en aktif olduğu, etkileşimlerinin en yoğun olduğu zaman dilimleri olmalıdır. Bu konuda internette güncel kaynaklar vardır. Sosyal medya reklamcılığı ise sürekli ve bilinçsizce yapılacak bir şey değildir. Reklam kampanyalarının görsel yazılı içeriklerinin çarpıcı, etkili, akılda kalıcı olması, doğru hedeflenmiş olması bütçenin doğru optimize edilmesi açısından oldukça önemlidir. Sosyal medyada kullandığınız dilin şirket prestijiniz açısından önemi büyüktür. Toplumsal konulara duyarlı olmak da etkili bir yönetimin gereklerindendir. Sosyal medya yönetimi oldukça incelik ve strateji gerektiren bir alandır. Bu sorumluluğun sorumlu bir ekibe bırakılması şirketin aklını yalnızca işine vermesini sağlayacaktır.